Al Jazeera TV faces its own WikiLeaks

December 29, 2010

Al Jazeera television channel has had to deal with its own version of WikiLeaks after two Qataris allegedly used a confidential document “stolen” from the pan-Arab station as evidence of favouritism towards foreign staff.

The Qataris, a woman and a man, were accused by Al Jazeera of hacking its computers to retrieve confidential information and use it to produce a report that they posted online.

According to the case papers, the Qataris, a journalist and a website owner, allegedly wanted to corroborate reports that an expatriate legal expert had been recruited by Al Jazeera on a plush salary even though a Qatari citizen could have taken the job.

However, after several hearings, the criminal court in Doha ruled that the two Qataris were not guilty and acquitted them of the charges, Qatari daily Al Arab reported.



About the author

Born August 3, 1960 in Monastir, Tunisia
Media career:
  • ABC News (Tunisia)
  • Bahrain Tribune
  • Gulf News
  • Bahrain Television News
Teaching career:
  • Monastir (Tunisia)
  • University of Bahrain
  • MA  Mass Communications, University of Leicester
  • BA  in English & US literature and studies, University of Tunis

Random Image

12 visitors online now
2 guests, 10 bots, 0 members
Max visitors today: 26 at 08:28 am UTC
This month: 45 at 08-06-2017 06:47 am UTC
This year: 48 at 05-21-2017 10:47 am UTC
All time: 137 at 07-08-2013 12:50 pm UTC
Better Tag Cloud