Kuwaiti daily, ex-lawmaker fined for false fund transfer claim

April 16, 2012

A Kuwaiti court on Monday ordered a local newspaper and a former lawmaker to pay 10,000 Dinars ($35,842) each in the case brought against them by Qatar’s prime minister, news site Al Aan reported.

Shaikh Hamad Bin Jasem Al Thani took the legal action following the publication in December of a report in Al Shahed newspaper that alleged that the Qatari official had written out a 200 million riyals ($52,911,300) cheque to a person called “Mosallam”. The report insinuated that the beneficiary was MP Mosallam Al Barrak and that Qatar was interfering in Kuwait’s domestic affairs.

Al Barrak denied the allegations and sought public clarifications from the Doha-based bank that allegedly transferred the funds.




About the author

Born August 3, 1960 in Monastir, Tunisia
Media career:
  • ABC News (Tunisia)
  • Bahrain Tribune
  • Gulf News
  • Bahrain Television News
Teaching career:
  • Monastir (Tunisia)
  • University of Bahrain
  • MA  Mass Communications, University of Leicester
  • BA  in English & US literature and studies, University of Tunis

Random Image

14 visitors online now
1 guests, 13 bots, 0 members
Max visitors today: 20 at 02:03 pm UTC
This month: 45 at 08-06-2017 06:47 am UTC
This year: 48 at 05-21-2017 10:47 am UTC
All time: 137 at 07-08-2013 12:50 pm UTC
Better Tag Cloud