Kuwait Court rejects TV channel’s case against information ministry

January 12, 2013

A Kuwaiti court on Wednesday rejected a case filed by a privately owned television station to cancel a decision to suspend its programmes.

The information ministry in December revoked the licence granted to Al Youm Television Channel, claiming that it had failed to comply with the regulations governing broadcasting in the country.

The ministry reportedly said that the channel did not name a full-time manager to run the channel despite several warnings to abide by the rules.

However, the channel denied the ministry’s claims and said that it had complied fully with the regulations.

According to the media group that owned the television channel, Ahmad Jabr as the chairman of the board of the group was the de facto manager of the channel.

Al Youm charged that the ministry abused its interpretation of the full-time concept to deny the merit of Jabr as the channel manager.




About the author

Born August 3, 1960 in Monastir, Tunisia
Media career:
  • ABC News (Tunisia)
  • Bahrain Tribune
  • Gulf News
  • Bahrain Television News
Teaching career:
  • Monastir (Tunisia)
  • University of Bahrain
  • MA  Mass Communications, University of Leicester
  • BA  in English & US literature and studies, University of Tunis

Random Image

14 visitors online now
1 guests, 13 bots, 0 members
Max visitors today: 16 at 12:52 am UTC
This month: 45 at 08-06-2017 06:47 am UTC
This year: 48 at 05-21-2017 10:47 am UTC
All time: 137 at 07-08-2013 12:50 pm UTC
Better Tag Cloud